Teknoloji

Araba Camlarının Arkasındaki, Tek Tıkla Kolayca İndirip Kaldırabildiğimiz Ustaca Mekanizma

İlk kez 1940’lı yıllarda ortaya çıkan elektrikli cam sistemi, zenginlere yönelik otomobillerde bulunan lüks bir özellikti. Hidroelektrik sistemle çalıştırılıyorElektrikli camlarla donatılmış ilk otomobil Packard 180’di. 80’lerin sonuna gelindiğinde uluslararası pazardaki pek çok otomobilin elektrikli camları vardı.

Burası araba camlarının arkası Başarılı mühendislik tasarımına sahipDaha önce kullanılan kaldıraç mekanizmasını inceleyerek mekanizmanın nasıl çalıştığına bakalım.

Eski arabalardaki cam sistemi nasıl çalışıyordu?

Eski arabalarda karşılaşabileceğimiz şeyler kollu pencere açma mekanizması,Hayatımıza o kadar yerleşmiş ki, trafikte yaşanan bir tartışma sırasında hala karşımıza çıkıyor. “Pencereyi aç!” Söylemeye tepki olarak kolun dönme hareketini görebiliriz. Hatta izleyenler Cem Yılmaz’ın ‘Temel Bilgiler’ stand-up’ında da bu konuyla ilgili bir bölüm olduğunu hatırlayacaktır.

Her neyse, kendimizi fazla kaptırmayalım. Bu eski arabaların kolu, pencereyi itmek veya çekmek Görev başındaydı. Çok karmaşık bir mekanizması yoktu, kolay bir krank ve dişli mekanizmasıyla yapılabiliyordu.

Krank döndüğünde, Camın bölümleri hareket etti ve cam açıldı veya kapandı. Yukarıdaki “Lesics” adlı YouTube kanalının animasyonlarıyla mekanizmayı çok daha net anlayabiliyoruz.

Daha sonra bir dayanak noktası daha eklendi ve truss sistemi ortaya çıktı.

Pencerelerin tek noktadan desteklenerek kaldırılması veya indirilmesi, sürtünmedeki küçük bir farktan kaynaklanan dengesizlik Yol açabilir. Ancak cama ikinci bir destek sağlanması bu sorunun önüne geçebilir.

Makas tipi mekanizma olarak adlandırılan bu sistemde bağlantılar Bir ucu ortada döndürülürken diğer ucu kızaklara bağlanır. İkinci takviye mekanizmayı çok daha güçlü hale getiriyor. Katlanır kapı, bilgisayar klavyesi gibi yerlerde de aynı sistem kullanılmaktadır.

Makaslı otomobil camlarında hala her şey mükemmel değildi.

Yeni sistemle birlikte camlar aniden düşebiliyor. Bunu önlemek için dönüm noktası Spiral yay Onu yerleştirdiler. Bu yay pencerenin üst hareketi sırasında gevşemiş, aşağı hareketi sırasında ise sıkıştırılmıştır.

Bu sayede cam aniden düşmedi ve efor azaltıldı. Ancak sorunlar bununla bitmedi. Sistemdeki en büyük boşluk; gözlüklerin, arabanın dışından İterek veya çekerek açılabilir. Bu hırsızlığa açık bir davettir.

Sonsuz dişli mekanizması bu sorunu önlemek için tasarlanmıştır.

Sonsuz dişlinin tekerlek dişlisini döndürebildiği ancak tekerlek dişlisinin sonsuz dişliyi döndüremediği bir mekanizma. Krank sonsuz dişliye bağlı olduğundan mekanizmayı yalnızca yolcu çalıştırabilir. Birisi camı hareket ettirmeye çalıştığında hareket sonsuz dişliye giderve her şey sıkışıp kalıyor.

Günümüz elektrik sistemlerinde dişli mekanizmasında ufak bir değişiklik olmaktadır. DC motoru Bağlanıyor. Yukarıdaki resimde görebileceğiniz gibi manuel cam, elektrikli cama dönüşüyor.

Bu tasarım aynı zamanda Makara ve halat sistemi ile geliştirilmiştir.Aşağıdaki animasyonda da görebileceğiniz gibi ipe temas eden kızaklar camı desteklemektedir.

Elektrikli camların avantaj ve dezavantajlarını sıralayacak olursak:

Yeni nesil camlarda bulunan sistem, sürüş sırasında tek tuşa basılarak camların kolaylıkla kontrol edilmesini sağlıyor; şoför, Tüm pencereleri inceleyebilir ; Ekstra bir kuvvet gerektirmez.

Öte yandan bu elektrikli camların modülleri de zamanla en kolay yıpranan parçalar arasında yer alıyor. Bazen cam bile yerinden çıkabilirve arızaya neden olabilir.

Arabalar hakkında merak konusu olabilecek konulardan birine ışık tuttuğumuz içeriğimizin sonuna geldik. Peki siz hangi cam sistemini tercih ediyorsunuz? “Ben nostaljik bir insanım, eski tarz iyidir.”diyenlerden misin? “Minimum çaba, maksimum verimlilik. Böyle devam et.”diyenlerden mi?

Kaynaklar: Go Mechanic, Dubizzle, Lesics

Arabalara ilginiz varsa diğer içeriklerimize göz atabilirsiniz:

puturgeajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu